Sunday, October 24, 2010

ජනේලයෙන් ඇත්තට ම පැන්නා ද? [Janelen- Part 1]




ජනේලයෙන් පනින්න යනු කැලණිය විශ්ව විද්යාාලයේ නාට්ය් අධ්යටයන ඒකකය මගින් ඉදිරිපත් කරන ලද පැරණි නාටකයකි. මා පැරණි යනුවෙන් දැක්වූයේ මෑතකදී මේ වසරේ දී එහි ප්රදර්ශනය වුනේ නව නිෂ්පාදනයක් හෙයිනි. මා වැරදි නම් ඒ නිවැරදි කිරීම ඔබට බාරය. නමුත් විශ්ව විද්යා ලයීය සංස්කෘතික මධ්යපස්ථානයේ (වලේ) ඇති ඡායා රෑප වල දැන් එම චරිත නිරූපණය කරන්නන් නොව වෙනත් ශිල්පීන් දක්නට ලැබෙන හෙයින් මේ නව නිෂ්පාදනයක් බව තහවුරු කළ හැකිය.
ජනේලයෙන් හා මගේ ඇති රසික බැඳීම ද ඉතා දුර ගිය එකකි. මුල් ම නිශ්පාදනය නම් මට බැලීමට නොහැකි විය. නමුත් අප ලද අභ්යතන්තර තොරතුරක් මට මුලින් ම ධර්මාලෝක ශාලාවේ ජනේලයෙන් පනින්න ද? නැරඹුවේ එය අවසන් වසර නාට්ය සිසුන්ගේ නිබන්ධනයක් ලෙසට මහජන දර්ශනයකින් තොරව හුදෙක් විභාගයට ලකුණු දීම සඳහා වේදිකා ගත කල අවස්ථාවකදීය. මා මිතුරු අරවින්ද චන්ද්රහපද්ම එහි භූමිකාවකට පණ පෙවූ හෙයිනි. තවද අලුත්වත්ත මහතා එහි සංගීතයට සම්බන්ධ වීමට ඉරිදා දිනක පුහුණු වීම් පැමිණි අතර ඔහුගේ බෝඩිමේ සිටි මා හා ක්ලෝසා ද පැමිණියෙමු. අපි එදා එහි පසුතල දර්ශන කෙටි සටහන් ඇඳ දුන් බව මතකය. මහජන දර්ශනයක් නොවූ නමුත් පනවන ලද ආසන සංඛ්‍යාව පිරෙන තරම් පැමිණි පිරිසට තුමිඳු දොඩන්තැන්න ආචාර්යවරයා ද ස්තුති කළා මතකය. පසුව මේ නාටකය පෙන්වූ සෑම විටක ම මා බැලුවෙමි. අවසානයේ දී එහි දෙබස් ද කටපාඩම් විය.
නාටකය ඇරඹෙන්නේ ප්රසාදිනී අතපත්තුගේ ගිටාර් වාදනයකට කෙරෙන සිරා ම උරුවම් බෑමකිනි. ඇය කැපවීම් කරන නිළියකි. ඇය දැක ගැනීම මෙවර රාජය නාට්යන උළෙලට ඉදිරිපත් කළ ජනේලයෙන් පනින් ද? හී මා බලාපොරොත්තු වූයෙමි. අහෝ ඛේදයකි. ඇය නිදා සිටි නමුත් ගායනයක් නොවීය...... නාටකය වෙනස් කර ඇත හොඳය. මාරය ආතල්ය.... නැවුම්ය ආදී වශයෙන් සිතුවිලි ගණනාවක් මට ඇති විය. දැන් කම්මැලි කමක් නැත. පුරුදු නාටකය නොවේ...
එදින රාජ්ය නාට්යු උළලේ අවසන් දිනයයි. ආරාධිත කමල් අද්දරාරච්චි පමා වී පැමිණියේ බිරිඳ අනුරානි හා පුතු සමඟිනි. මා අසුන්ගෙන සිටියේ ද ආදරණීය යුවලකට පසුවය. ඒ අප විශ්ව විද්යාමලයීය නාට්ය. ආචාර්යවරයකු හා ආචාර්යවරියකි. මා ඒ යුවල හැඳිනගත් මුත් ඒ දෙදෙනා මා හැඳිනියේ නැත. දැන් නාටකය ඇරඹී ඇත. නමුත් මගේ පුදුමය මුල පටන් ම වැඩි විය. එනම් මේ නිෂ්පාදනයේ චරිත පටලැවිල්ලයි. නාටකයේ බෝඩිමේ ඇන්ටි ලෙස රඟපෑ නිළිය මගේ පසුපස අසුන් පෙළේ අසුන්ගෙනය. ඇය රඟපාන්නේ නැති අතර ආදේශකය කවුදැයි බැලිය යුතුව ඇත. බැටා නම් මා යද්දී සිගරට්ටුවක් දල්වාන සිටි නිසා ඔහු අද ජනේලෙන් පනිනු ඇත. බැටා කවදත් ඔහොමය. (මීට කලින් සරසවියේ නාටකය පෙන්වද්දී පටන් ගන්නට මොහොතකට පෙරත් බැටා එළියේ දකිනු ලදිමි. මා දකින හැටියට ඔහු එතරම් ආයාසයකින් තොරව රඟපාන නළුවෙකි. ප්රකට ආලෝක ශිල්පියෙකි.
මාගේ සැකය තහවුරු කරමින් ඇන්ටී රංගාව තරණය කළාය. නැත “ මේ මොනා ද? එකතු කරපු දෑවැද්ද ද?” යන්න නියම පන්ච් එකෙන් ආවේ නැත. පෙර රඟපෑ නිළියගේ තරම් තියුණු කටුක කටහඩක් නව නිළියට නොවීම අඩුපාඩුව විය. අර ප්රසාදිනී අක්කා සමඟ අතිශය සංවේදීව බෝඩිමේ ඇන්ටි කරන කතාව මේ නිෂ්පාදනයේ නොවූමුත් ඒ වන විට ඇන්ටී (අදාල නිළිය) මවකගේ චරිතය අපූරුවට දක්වයි. ඒ නිසා නව පිටපත තුළ ඇන්ටීගේ නියම ස්වභාවය මනාව මතුනොවීය. මා ආසා කළා ගීය නම් ඇන්ටී රංගාවතරණයට සමඟ වාදනය විය.
කොහෙන් හොයන්න ද? කොල්ලෙක්
මට ම ගැලපෙනා.....
කොහේ ද ඉන්නේ කොල්ලෙක්
මට ම ගැලපෙනා.......
පාරක් පාරක් ගානේ හෙව්වා හම්බවුනේ නෑ මට කොල්ලෙක්
පෝයක් පෝයක් ගානේ වැන්දා තාමත් දැක්කේ නෑ කොල්ලෙක්

* සැලකිය යුතු කාරණය මේ දක්වා ඇත්තේ ද එහි පෙර නිශ්පාදනයේ සේයා රුවකි.

No comments:

Post a Comment

ඈවරයි දෑවරයි.... කොටන්නට අවසරයි.....